|
|
 |
=> Daha kayıt olmadın mı?
FORUM'A ÜYE OLMAYANLAR SADECE KONU BAŞLIKLARINI GÖREBİLİRLER VE GÖNDERİ YAPABİLİRLER AMA KONU İÇERİKLERİNİ GÖREMEZLER. ÜYE İSENİZ LÜTFEN GİRİŞ YAPIN. ÜYE DEĞİLSENİZ => Daha kayıt olmadın mı? SEÇENEĞİNİ TIKLAYARAK HEMEN ÜYE OLUNUZ.
LÜTFEN ELİNİZDEKİ BELGELERİ GÖNDERİN.
ŞİİRLERİNİZİ GÖNDERİN.
FORUM - TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM II. YAZILISI.
TÜRKÇEÇİ (Ziyaretçi)
| | TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM II. YAZILISI.
Televizyon son yıllarda ülkemiz insanlarını tutsaklaştırdı.Yayın başlar başlamaz evdeki bütün etkinliklerin durduğunu,tüm ev halkının televizyonun etrafını kuşattıklarını görmüşsünüzdür. Televizyon adeta onları esir eder.
Eskiden komşular ,akrabalar bir araya gelir ,görüşüp konuşurlardı. Öldü bütün bu görüşmeler, dertleşmeler. Onların yerini bilmem hangi dizideki kahramanın serüvenleri alıyor.İnsanlarımız kendilerinden çok onların dertlerine üzülüyor, onlara acıyor.
Televizyonun insanları aşırı derecede büyülediğini ,bağımlı kıldığını gören uzmanlar ona “aptal kutusu” diyorlarmış. Eğer bu ad bir gerçeği yansıtıyorsa insanlarımızın büyük bir bölümüne aptal demek gerekir. Çünkü insanlarımızın televizyona karşı aşırı düşkünlüğünü hepimiz biliyoruz. Televizyonun karşısına geçince adeta büyülenmiş gibi program ayrımı yapmadan ne verilirse büyük bir merakla izliyorlar.
Televizyon büyük bir buluştur. Bu gerçeğe kimse itiraz etmiyor. Ama ülkemizdeki kullanımı yanlış. Bu gerçeğe bakınca televizyonun yarardan çok zarar getirdiğini görüyor ve keşke bu aptal kutusu bulunmasaydı diyesim geliyor.
SORULAR
1-Parçaya göre televizyonun insanları tutsaklaştırdığını nereden anlıyoruz. (5p)
2-Parçaya göre, televizyona neden aptal kutusu deniliyor? (5p)
3-Parçanın konusu nedir? (5p)
4-Parçada anlatılmak istenen nedir? (10p)
Üstümüzden gelen boran kış gibi, Abdal Pir Sultan’ım gönlüm hastadır,
Yavru şahin pençesinde kuş gibi, Kimseye diyemem gönlüm yastadır,
Seher çağı bir korkulu düş gibi, Bilmem deli oldu bilmem hastadır,
Çağırta çağırta aldı dert beni.. Şöyle bir sevdaya saldı dert beni..
5- Yukarıdaki şiirin ölçüsü ,uyak şeması ,redif ve kafiyesi hakkında bilgi veriniz.(10 puan)
(I) Onun öykülerinde sağlam bir tekniğin varlığı yadsınamaz. (II) Bununla birlikte, kimi öyküleri öykü olmaktan çok, bir köşe yazısını andırır. (III) Bu tür öykülerde toplumsal eleştiriye yönelir ve insanı dışlar. (IV) Ancak, bütün öykülerinde, sözcük seçimi yönünden kılı kırk yaran bir titizlik gösterir.
6-Bu parçadaki numaralanmış cümlelerin hangileri, söz. edilen yazarla ilgili olumlu yargıları içermektedir? (5p)
A) I. ve III. B) I. ve IV. C) II. ve III. D) II. ve IV.
7-“O çocuk kimi arıyor?”cümlesinde altı çizili kelimeler, çeşidi bakımından aşağıdakilerin hangisine uygundur? (5p)
A)Belgisiz sıfat - soru sıfatı B)İşaret sıfatı - soru zamiri
C)Şahıs zamiri - soru zamiri D)İşaret zamiri - soru zamiri
8-“İle” sözcüğü,hangi cümlede bağlaç görevindedir? (5p)
A)Gece kardeşim ile sahilde dolaştık B)Ahmet ile kardeşi bize geldiler.
C)Erzurum’a uçak ile gittiler D)Çocuklar ,öğretmenleri ile resim çektirdiler.
9.”Doğru” sözcüğü hangi cümlede edat olarak kullanılmamıştır? (5p)
A)O,biraz önce denize doğru gidiyordu. B)O kesinkes doğru olanı yapar.
C)Hep güneşe doğru gidersen oraya ulaşırsın.D)Otobüs üzerimize doğru gelince bir hayli korktuk.
10-Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru zamiri kullanılmamıştır? (5p)
A)Tatile kiminle gideceksin? B)Evlerinizin kaçını sattınız?
C)Emine,kimi bekliyor? D)Bugün kaç soru çözdünüz
( 7 ,8 ,9 ve 10.soruların cevabı açıklanacak )
Sınıfta kimseyi bulamadı. Televizyonun yarardan çok zarar getirdiğini görüyoruz.
Konuşmanın en tatlı yerinde bir adam çıkagelmişti. En büyük zevkim kitap okumaktır.
11-Yukarıdaki cümlelerin öğe düzenlerini açıklayınız.(3-4-4-4p)
12. Okumak bir ihtiyaç mıdır? Neden? sözüyle ilgili kurallara uygun bir yazılı anlatım çalışması yapınız.(20p)
NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''5'' puandır. Başarılar dilerim!
| | | | TÜRKÇEÇİ (Ziyaretçi)
| | TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM II. YAZILI SORULARI
SORULAR
Özlediğin nedir diye sorsanız;
Kıyısında çimenlerle bir dere
Ve berrak gök yüzünde ebem kuşağı,
Hava kirliliğinden, makine gürültüsünden uzak;
Beton yığınlarından azade,
Tabiatın kucağında yaşamak,
Şu üç günlük hayatı...”
1.Yukarıdaki dörtlükte işlenilen temayı belirtiniz.(10p)
2.Şiirin redif ve kafiye düzenini gösteriniz.(10p)
3.Şiirin türü hakkında bilgi veriniz.(4+6p)
4.Son mısradaki “Şu üç günlük hayat...” sözüyle anlatılmak istenen nedir? (5p)
“Dur yolcu!bilmeden gelip bastığın
Bu toprak bir devrin battığı yerdir.”
5.Yukarıdaki dizelerde aşağıdaki ses olaylarından hangisi yoktur?(5p)
a)Hece düşmesi b)Kaynaşma c)Sessiz benzeşmesi d)Yumuşama
6. Aşağıdaki cümlelerde yer alan tamlamalar hakkında bilgi veriniz.(3+4+4+4p)
Yaşlı adam, çocuğun elinden tutup karşıya geçti.
Mehmet Çavuş , oradakilere karşıki dağları gösteriyordu.
7. “Bazı” kelimesi aşağıdakilerin hangisinde belgisiz sıfattır?(5p)
Bazılarının düşüncüleri değişmiyor. Bazıları ders çalışmıyor.
Öğrencilerin bazıları yanıma geldi. Bazı öğrenciler sizi sordu
Burada güzel bir işim var. Bırakamam. Aslında unutamadım oraları.Keşke hiç göndermeseydiniz beni.”
8.Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin türlerini belirtiniz. (5p)
9. Aşağıdaki sözle ilgili kurallara uygun bir yazılı anlatım çalışması yapınız
"İnsanların zeki olmaları, eğitim hayatlarında ve yaşamlarında başarılı olmalarını , istedikleri amaçlarına ulaşmalarını tek başına sağlayabilecek bir etken değildir.”
(25 puan)
NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''10'' puandır. Başarılar dilerim!
| | | | TÜRKÇEÇİ (Ziyaretçi)
| | TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM II. YAZILI SORULARI
Televizyon son yıllarda ülkemiz insanlarını tutsaklaştırdı.Yayın başlar başlamaz evdeki bütün etkinliklerin durduğunu,tüm ev halkının televizyonun etrafını kuşattıklarını görmüşsünüzdür. Televizyon adeta onları esir eder.
Eskiden komşular ,akrabalar bir araya gelir ,görüşüp konuşurlardı. Öldü bütün bu görüşmeler, dertleşmeler. Onların yerini bilmem hangi dizideki kahramanın serüvenleri alıyor.İnsanlarımız kendilerinden çok onların dertlerine üzülüyor, onlara acıyor.
Televizyonun insanları aşırı derecede büyülediğini ,bağımlı kıldığını gören uzmanlar ona “aptal kutusu” diyorlarmış. Eğer bu ad bir gerçeği yansıtıyorsa insanlarımızın büyük bir bölümüne aptal demek gerekir. Çünkü insanlarımızın televizyona karşı aşırı düşkünlüğünü hepimiz biliyoruz. Televizyonun karşısına geçince adeta büyülenmiş gibi program ayrımı yapmadan ne verilirse büyük bir merakla izliyorlar.
Televizyon büyük bir buluştur. Bu gerçeğe kimse itiraz etmiyor. Ama ülkemizdeki kullanımı yanlış. Bu gerçeğe bakınca televizyonun yarardan çok zarar getirdiğini görüyor ve keşke bu aptal kutusu bulunmasaydı diyesim geliyor.
SORULAR
1-Parçaya göre televizyonun insanları tutsaklaştırdığını nereden anlıyoruz. (5p)
2-Parçaya göre, televizyona neden aptal kutusu deniliyor? (5p)
3-Parçanın konusu nedir? (5p)
4-Parçada anlatılmak istenen nedir? (10p)
Üstümüzden gelen boran kış gibi,
Yavru şahin pençesinde kuş gibi,
Seher çağı bir korkulu düş gibi,
Çağırta çağırta aldı dert beni..
5- Yukarıdaki şiirin ölçüsü ,uyak şeması ,redif ve kafiyesi hakkında bilgi veriniz.(10 puan)
6. Türemiş kelimelerden hangisinin kökü farklıdır? (5p)
A)Kanamak B)Yazışmak C)Hastalanmak D)Evlenmek
7-“O çocuk kimi arıyor?”cümlesinde altı çizili kelimeler, çeşidi bakımından aşağıdakilerin hangisine uygundur? (5p)
A)Belgisiz sıfat - soru sıfatı B)İşaret sıfatı - soru zamiri
C)Şahıs zamiri - soru zamiri D)İşaret zamiri - soru zamiri
8.“Öğrencilerin” kelimesinin özellikleri aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir? (5p)
A) Tekil, soyut, özel B) Çoğul, somut, cins C) Tekil, somut, cins D) Çoğul, somut, özel
9.Aşağıdakilerin hangisinde sayı sıfatı vardır? (5p)
A)Bir gün sizi de davet ederiz. B)Her insan mutlu olmak ister.
C)Baban sana çok harçlık veriyor. D)Trafik kazasında bir kişi ölmüş.
10-Aşağıdaki cümlelerin hangisinde soru zamiri kullanılmamıştır? (5p)
A)Tatile kiminle gideceksin? B)Evlerinizin kaçını sattınız?
C)Emine,kimi bekliyor? D)Bugün kaç soru çözdünüz
(6, 7 ,8 ,9 ve 10.soruların cevabı açıklanacak )
Sınıfta kimseyi bulamadı. Dostunuzun evine sık sık gidiniz
İnsanlarımız onların dertlerine üzülüyor. Evleri yıkılınca sokakta kaldılar.
11-Yukarıdaki cümlelerin öğe düzenlerini açıklayınız.(3-4-4-4p)
12. Okumak bir ihtiyaç mıdır? Neden? sözüyle ilgili kurallara uygun bir yazılı anlatım çalışması yapınız.(20p)
NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''5'' puandır. Başarılar dilerim!
| | | | TÜRKÇEÇİ (Ziyaretçi)
| | TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM II. YAZILI SORULARI
SORULAR
Özlediğin nedir diye sorsanız;
Kıyısında çimenlerle bir dere
Ve berrak gök yüzünde ebem kuşağı,
Hava kirliliğinden, makine gürültüsünden uzak;
Beton yığınlarından azade,
Tabiatın kucağında yaşamak,
Şu üç günlük hayatı...”
1.Yukarıdaki dörtlükte işlenilen temayı belirtiniz.(5p)
2.Şiirin redif ve kafiye düzenini gösteriniz.(5p)
3.Şiirin türü hakkında bilgi veriniz.(10p)
4.Son mısradaki “Şu üç günlük hayat...” sözüyle anlatılmak istenen nedir? (5p)
A) İnsan ömrünün kısalığı
B) Şairin ömrünün üç günü
C) Günlük hayatın zorluğu
D) Gününü gün etme arzusu
“Dur yolcu!bilmeden gelip bastığın
Bu toprak bir devrin battığı yerdir.”
5..Yukarıdaki dizelerde aşağıdaki ses olaylarından hangisi yoktur?(5p)
a)Hece düşmesi b)Kaynaşma c)Sessiz benzeşmesi d)Yumuşama
Bir gün içimde garip bir istek canlanıverdi.
Orada kimse çocuklara kötülük etmezmiş.
Kitaplarımı da getirir misin gelirken.
Bu küçük bahçede çok mutluyum.
6.Yukarıdaki cümlelerin yüklemlerinin çekimini gösteriniz.(4-4-4-3p)
7.Yukarıdaki .cümlelerin öğe düzenlerini açıklayınız.(4-4-4-3p)
8.Yukarıdaki tümcelerin yüklemlerinin yapı bakımından çeşitlerini açıklayınız.(3-3-2-2p)
9.Genel olarak görmek istediğiniz öğretmen modelini açıklayan bir yazılı anlatım çalışması yapınız.(25p)
NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''5'' puandır. Başarılar dilerim! |
Bütün konular: 250 Bütün postalar: 1115 Bütün kullanıcılar: 983 Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse  |
|
 |
|
|
|