FORUM
=> Daha kayıt olmadın mı?

FORUM'A ÜYE OLMAYANLAR SADECE KONU BAŞLIKLARINI GÖREBİLİRLER VE GÖNDERİ YAPABİLİRLER AMA KONU İÇERİKLERİNİ GÖREMEZLER. ÜYE İSENİZ LÜTFEN GİRİŞ YAPIN. ÜYE DEĞİLSENİZ => Daha kayıt olmadın mı? SEÇENEĞİNİ TIKLAYARAK HEMEN ÜYE OLUNUZ. LÜTFEN ELİNİZDEKİ BELGELERİ GÖNDERİN. ŞİİRLERİNİZİ GÖNDERİN.

FORUM - 6. Sınıf 2. Dönem 1. Türkçe Yazılısı VE CEVAP ANAHTARI

Burdasın:
FORUM => 6. SINIF TÜRKÇE GRUBU => 6. Sınıf 2. Dönem 1. Türkçe Yazılısı VE CEVAP ANAHTARI

<-Geri

 1 

Devam->


TÜRKÇEÇİ (Ziyaretçi)
16.12.2007 01:25 (UTC)[alıntı yap]
6. Sınıf 2. Dönem 1. Türkçe Yazılısı

?
.......................
Tembellik, bir veba salgını gibi sirayet eder(yayılır). Ondan korununuz! Tembelin yanında oturmayınız, onunla yol arkadaşı ve sohbet arkadaşı olmaktan çekininiz. Onu asla dinlemeyiniz. İçindeki ışık sönmüştür. Burnunun dibindekini göremeyecek kadar gözleri kapanmıştır. Yıllarca bir yere dalıp baksa, onu bu miskinlik köşesinden kimse kımıldatmasa, bahtiyar olacaktır.
Fakat tembelin içinde cehennem kaynar. Hiçbir zaman gün yüzü görmeyecek arzular, sırtlan yavruları gibi onun göğsünü deşer. Ah o bir kımıldayabilseydi!... Fakat tembellik, bir veba salgını gibi bulaşıcıdır. Ondan sakınınız! Kör kuvvetin içinizdeki ateşi söndürmesine meydan vermeyiniz.
(İlk üç soruyu, bu metne göre cevaplayınız.) Ömer Asım Aksoy
SORULAR
1. a. Okuduğunuz metinde yazar, tembelliği neye benzetmiştir?
b. Okuduğunuz bu metnin başlığı sizce ne olmalıdır?
2. a. Okuduğunuz bu metnin konusu nedir?
b. Bu metinde altı çizili olan görüşlere katılıyor musunuz? Sebebini açıklayınız.
3. Okuduğunuz metinde tembel insanin hangi özellikleri anlatılmıştır?
4. “Ceyhun’un omzu yine çıkmış.” Cümlesinde ünlü düşmesi olan sözcüğü gösteriniz?
5. “Dolabı sinirli bir şekilde kapattı .” Yandaki cümlede sert ünsüz yumuşamasını gösteriniz?
6. “Seni, gözlerinin gülüşünden tanıdım .” cümlesindeki zamiri bulup, çeşidini yazınız.
7. “Beni eve girerken buradan görmüş.” Bu cümlede isim hal eki almış olan sözcükleri bularak, aldıkları hal eklerini gösteriniz.
8. “kapının kolu, iki elma, sınıf başkanı, ekmek teknesi, bazı günler” Yandaki tamlamaları inceleyerekk hangilerinin isim tamlaması; hangilerinin sıfat tamlaması olduğunu yazınız.
9. “Semih, sarı bilyeleri yere fırlatıp evine koştu.” cümlesindeki sıfatı bularak, çeşidini yazınız.
10. “kalem, okuldan, kitaplık, öğrenci, Günveren” sözcüklerini büyük ünlü uyumuna göre inceleyiniz.
11. “Emeksiz yemek olmaz.” atasözünü açıklayan bir kompozisyon yazınız.
Not Baremi: 11. soru 30 puan,1,2,3. ve 8.soru 10 puan, diğer sorular 5’er puandır.
Başarılar dilerim
























CEVAP ANAHTARI
1. a. Yazar, tembelliği bir veba salgınına benzetmiştir.
b. Metnin başlığı “Tembellik” olabilirdi. Benzer cevaplar da kabul edilebilir.

2. a. Konusu, tembellikten, korunmamız gerektiğidir.
b. Yazarın görüşlerine katılıp katılmadığınızı, uygun gerekçeyle birlikte yazmanız gerekiyor.

3. Tembelin özellikleri şöyle sıralanmıştır: İçindeki ışık sönmüştür. Burnunun dibindekini göremeyecek kadar gözleri kapanmıştır. Yıllarca bir yere dalıp baksa, onu bu miskinlik köşesinden kimse kımıldatmasa, bahtiyar olacaktır.Fakat tembelin içinde cehennem kaynar. Hiçbir zaman gün yüzü görmeyecek arzular, sırtlan yavruları gibi onun göğsünü deşer

4. Ünlü düşmesi olan sözcük: omuz-u : omzu

5. Dolap – ı : Dolabı : Sert Ünsüz Yumuşaması ( p—b olmuş

6. Zamir: Seni: Şahıs zamiri

7. ben-i : Belirtme hali, ev-e : Yönelme hali, bura-dan: Çıkma(ayrılma) hali

8. İsim Tamlamaları: kapının kolu, sınıf başkanı, ekmek teknesi

Sıfat Tamlamaları: iki elma, bazı günler

9. sarı bilye: Niteleme Sıfatı

10. Büyük ünlü uyumuna,

Kalem :Uymaz, Okuldan : Uyar, Kitaplık : Uymaz, Öğrenci: Uyar, Günveren : Uyar


11. Kompozisyonların değerlendirmesinde puanlama ölçütü şu şekilde olacaktır:

Başlık: 5 Puan,
İfade–Anlatım: 10 Puan,
Plan: 5 Puan,
Buluş-Örnekleme: 5 Puan
İmla-Noktalama: 5 Puan
hececi
(şimdiye kadar 50 posta)
16.12.2007 13:27 (UTC)[alıntı yap]
TÜRKÇE DERSİ II. DÖNEM I. YAZILI SORULARI

Uzun ince bir yoldayım ,
Gidiyorum gündüz gece ,
Bilmiyorum ne haldayım ,
Gidiyorum gündüz gece .


1.Yukarıdaki dörtlükte geçen “Uzun ince bir yol” sözüyle anlatılmak istenen nedir? (5p)
2.Dörtlüğün ölçüsünü, kafiye örgüsünü ve ses benzerliğini gösteriniz.(10p)
3.Yukarıdaki dörtlükte işlenilen temayı (ana duygu) belirtiniz.(5p)
4.Şiirin türü hakkında bilgi veriniz.(4+6p)



5.“ Mehmet’ten aldığı kitabı kaybetti.” cümlesindeki ses olaylarını gösteriniz.(15p)


6.Aşağıdaki tamlamaların hangisinde düz seslilerin tamamı vardır? (5p)
a) Sınıfın camı b) Altın kalem c)Çelik kapı d)Altın kolye


7. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi büyük ü. uyumuna uymaz? (5 puan)
a)konuştuk b)anlıyor c)odacılar d)kitaplık


8.Aşağıdaki kelimelerin hangisinin sonunda yumuşak sessiz harf vardır? (5p)
a)Tabak b)Peynir c) Ağaç d)Nefes



9.Aşağıdaki sözcüklerin hangisinde farklı bir ses olayı meydana gelmiştir.? (5p)
a)Biricik b)Alçacık c)Küçücük d)Ufacık
( 6,7 ,8 ve9.soruların cevabı açıklanacak )

10.Başarılı olmak için neler yapmalıyız? Bu soruya cevap olarak ,kurallara uygun bir yazılı anlatım çalışması yapınız. (25puan)

NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''10'' puandır. Başarılar dilerim!
hececi
(şimdiye kadar 50 posta)
16.12.2007 13:54 (UTC)[alıntı yap]
II. DÖNEM I. YAZILI YOKLAMA

HATA YAPMADAN KORKMAYIN
Hata yapmaktan ne kadarda korkarız.”Yanlış bir şey söylerim.”diye ne çok fikrimizi kendimize saklarız.”Komik olabilirim.”diye içimizin gittiği nelerden vazgeçeriz.
Hata yapma korkusuyla öne çıkma olanağını geri çevirir, arkalarda bir yerde dururuz.
Giyim kuşamımızda, saçımız başımızda istediğimiz değişiklikleri yapamaz, “Ya hata yapıyorsam, ya gülerse?“ diye alışılmışın içinde yuvarlanır gideriz.
Arkadaş olmak istediklerimize, “Ya selâmı samimî değilse, ya şimdi bana yüz vermezse?” diye korkudan yaklaşamayız.
Böylece hata yapmama uğruna neleri ıskalarız, neleri .Oysa yanlış yapmak, hiç de o denli korkunç bir şey değil. Tam tersine insan, hatalarından pek çok şey öğreniyor.
(İPEK ONGUN)
SORULAR

1. İnsanlar, düşüncelerini belirtmekten niçin çekinirler? Yazınız? (5p)
2.Yazıda anlatılmak istenen nedir? (10p)

Hesap et gideli sen gurbet ile
Otuz ay tutuldu kolay mı dile
Hapisler sürgünler esirler bile
Sılasına döner oldu gel gayrı

3.Dörtlüğün ölçüsünü, kafiye örgüsünü ve ses benzerliğini gösteriniz.(10p)
4. Şiirin türü hakkında bilgi veriniz.(4+6p)

Bozkır alabildiğince uzanıyordu. Rüzgar ılık ılık yüzünüzü okşuyor, kekik ve iğde kokuları birbirine karışıyordu.
5.Yukarıdaki parçada hangi duyularımızla ilgili ayrıntılara yer verilmiştir? (5p)


6.“Gönlünün istediği kitabı Mehmet’ten alabilirsin.” cümlesindeki ses olaylarını gösteriniz.(2+2+3+3p)

7.“Düşmek” fiili hangi cümlede gerçek anlamında kullanılmıştır? (5p)
a)Düşenin dostu olmaz b)Top oynarken fena düşmüş
c)Yolum düştü , köyünüze uğrayayım dedim d)Artık dedem elden ayaktan düştü

8. Aşağıda bulunan yazılardaki parantezlere uygun olan noktalama işaretlerini yerleştiriniz.
(5+5p)
Ak tolgalı Beylerbeyi haykırdı ( ) ilerle ( ) Bir yaz günü geçtik Tuna’dan kafilelerle ( )
İki şey aklın eksikliğini gösterir( ) Konuşacak yerde susmak ( ) susulacak yerde konuşmak( )

9. “Bu sabah ilk derse yetişemedi” cümlesinin öğelerini gösteriniz?(5p)

10.Başarılı olmak için neler yapmalıyız? Bu soruya cevap olarak ,kurallara uygun bir yazılı anlatım çalışması yapınız. (20puan)
NOT: Kağıt düzeni, düzgün yazı ve noktalama ''10'' puandır. Başarılar dilerim!
fcgc (Ziyaretçi)
23.03.2008 14:43 (UTC)[alıntı yap]
ilayda (Ziyaretçi)
30.04.2008 18:17 (UTC)[alıntı yap]
berbat



Bütün konular: 250
Bütün postalar: 1115
Bütün kullanıcılar: 983
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
 
GÜZEL ŞİİRLER
 
 
 
 
531335 ziyaretçi (1597129 klik)
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol